Power Profile

Ha szeretnéd megtudni, hogy milyen versenyeken lehet esélyed, milyen alkat vagy, akkor érdemes készíteni egy power profile-t!

 

Egyszerű, érthető és egy táblázat segítségével választ kaphatsz arra a kérdésre, hogy hol jársz azon az úton, amin elindultál.

A power profile egy 4-5 oszlopból álló grafikon, melynek egyes oszlopai különböző időtartamokat jelölnek. Ezek legtöbbször így alakulnak: 5 sec, 1 min, 5 min, 20 min és/vagy 60 min.

A korábban leadott maximális wattokból fognak a grafikon egyes oszlopai megjelenni. Az értékek mindig testsúlyhoz viszonyítva, W/kg formában láthatók.

 

 

Az időtartamok különböző anyagcserefolyamatokat is takarnak. Ebből kaphatunk egy képet arról, hogy mik az erősségeink, gyengeségeink. Látható, hogy inkább sprinter vagy időfutam alkatok vagyunk, illetve izomrostösszetétellel kapcsolatban is megbízható információkkal szolgál.

 

Az alábbi táblázat segítségével néhány teszt elvégzése után el tudjuk helyezni eredményeinket az időtartamnak megfelelő oszlopban és láthatjuk, hogy hol tartunk, akár a világ elithez képest.

Ha reálisan nézzük ezt a táblázatot akkor a „good”, „very good” kategória lehet a cél. Hobbi sportolóként efölé menni nem könnyű feladat.

 

Kattints a képre a teljes mérethez!

 

Alább egy komlexebb power profile látható. Piros pötty (38 mp körül) jelzi a fő limitáló, zöld pötty (0:19:42-nél) pedig a legnagyobb erősségünket. Mivel a grafikon „tulajdonosa” rendelkezik egy erős sprinttel is, így all-rounder kategóriába tartozik. Ha a sprint teljesítménye gyengébb lenne akkor időfutam alkatnak nevezhetnénk.

 

 

Mint a wattmérés általában, ez a grafikon is akkor megbízható, ha elegendő, jó minőségű adattal rendelkezünk!

Share on facebook
Facebook
logo-w
Segítek, hogyan érj el jobb eredményeket, hogyan hozd ki magadból a maximumot. Kerékpáros edzéstervezés kezdőknek és profiknak egyaránt.

Kapcsolat

Copyright 2020 KZ. All Rights reserved.